Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach jest realizowana w ciągu roku szkolnego, w bieżącej pracy z uczniem, przez nauczycieli i specjalistów szkolnych. Od 2017 r. roku obowiązuje w tej kwestii rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach i szkołach. Udzielana pomoc ma wesprzeć potencjał rozwojowy ucznia oraz stworzyć uczniowi warunki aktywnego udziału w życiu szkoły, klasy i szerszej społeczności.
Procedura organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. [.pdf, 381.75 kB]
Podstawową zasadą wszystkich działań podejmowanych przez pracowników szkoły i osoby współpracujące ze szkołą (wolontariusze, stażyści, praktykanci, przedstawiciele instytucji i firm) jest działanie dla dobra dziecka i w jego najlepszym interesie. Niedopuszczalne jest stosowanie wobec dzieci przemocy w jakiejkolwiek formie. Standardy ochrony małoletnich obowiązują wszystkich pracowników szkoły i osoby współpracujące ze szkołą i zawierają wytyczne dotyczące postępowania w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa i dobra dzieci.
Zbiór procedur przeciw krzywdzeniu dziecka. [.docx, 122.54 kB]
Materiały edukacyjne dotyczące pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. [.pdf, 392.38 kB]
Uczeń z opinią poradni psychologiczno–pedagogicznej. [.pdf, 468.90 kB]
Wniosek dla rodzica o wydanie dokumentacji ucznia:
Wniosek o wydanie opinii [.docx, 37.86 kB]